tisdag 2 november 2010

(badrums)inredning

Jag har i det närmaste fått till min lägenhet exakt som jag vill ha den! För första gången i mitt liv har jag både tapeter och golv enligt min egen smak. Det blir jag så glad över varje gång jag kommer hem från en längre vistelse annorstädes och så även nu. Jag och mina syskon har haft tur som haft både mor- och farföräldrar som haft utrymme att spara saker de inte velat ha kvar i huset. Faktum är att vi alla tre möblerade upp våra första lägenheter med vad vi hittat i "fjös" och på "höbottnen" hos dem. Fortfarande är några av mina käraste ägodelar sådant jag ärvt, som exempelvis den chiffonjé som jag t o m döptes i.
Nu har jag precis lyckats hitta en sån där svart toasits, som jag varit ute efter ett bra tag. Min favorit-site när det gäller just badrumsinredning i gammal stil är Bygghemma.se. Iofs kunde kvaliteten ha varit bättre, men man får å andra sidan vad man betalar för...  Där köpte jag min badkarsblandare också. Badkaret köpte jag (bättre begagnat) av en tidigare granne som skaffat tvättmaskin istället.

Här är länken till svart toasits:
Mitt eget badrum är svårt att fotografera, men så
här ser mitt badkar och min blandare ut i alla fall

Inga kommentarer: