söndag 28 november 2010

fantastisk advent med sorgeligt slut

Hela dagen har varit fantastisk, solig och med hela naturen som "doppad i kristyr" med tanke på all rimfrost. Har varit "förste eldare" och lagt in i pannan hos mor o far varannan timme. Det är som om det blir en timer i hjärnan för vaknade t o m varannan timme i natt och lade in björkved.
När jag så kom hem välkomnade en stor adventsgran på gården, pyntade balkonger och även min lägenhet är till viss del pyntad för advent. Har varit hem och vattnat, pyntat och hämtat post varannan dag de här två veckorna då jag varit husvakt åt Kinaresenärerna. Jag blev ändå närmast sorgeligt chockad när jag kom in i sovrummet och möttes av synen att min vackra Medinilla tappat alla blommor, knoppar och såg väldigt torr ut. Antagligen för att elemnetn går för fullt när det är så kallt ute. Åh, jag hoppas så att den kommer att ta sig och att det kommer nya knoppar snart!!!

Inga kommentarer: