söndag 21 november 2010

glossy magazines

Jag erkänner (om än aningen motvilligt..)! Jag formligen älskar att sitta lugnt, gärna med en kopp té, tända ljus och bläddra i dyra, glossy magazines, kanske särskilt så här i adventstid. Ja, jag brukar alltid sträva efter det naturliga och lite "bonniga" + hade min zigenar-period med massor av glitter och glam redan i 9-10 årsåldern. (Vilken tjej har inte det?)

Eftersom syster också gillar dem brukar vi dela med oss av de dyra magasinen till varann och nu när hon är bortrest har jag ensam tillgång till hela högen nedan! När jag pysslat lite, dammsugit o donat med  resten av dagens måsten ska jag allt sätta mig med ett par ur högen.
julbestyrlektyr en masse
Jag tycker inte om själva julafton, men uppladdningen för jul med advent, marknader, lucia och de olika faserna jag brukar ha i mitt juldekorerande hemma är jag däremot väldigt förtjust i. I år blir första julen jag firar i min nya lägenhet, så har inga bestämda platser för vart saker och ting ska placeras, men ska i alla fall ha gran inne för första gången, har jag tänkt. En liten en med traditionellt och bonnigt icke-glittrande pynt... Tips också till sådant hittar man faktiskt i dessa glossy magazines!

Inga kommentarer: