fredag 26 november 2010

Nu är det klippt!

Frisör-Kristoffer och jag har alltid väldigt trevligt var tionde vecka när jag klipper mig. Idag undrade han hur mycket längre jag tänker spara håret och sa att det nu är "riktigt långt". Jag svarade att min systerdotter har håret till midjan, men att hon i och för sig nog bara är ca 1/3 så lång som jag är (och 1/4 så gammal..). Hörde på radion härom dagen att "det inte passar sig" med långt hår när man är vuxen och det gjorde mig ännu mer uppmuntrad att spara. Är ju ändå en liten rebell, längst inne... Kristoffer fönade o "plattångade" länge och väl, så jag såg snarare ut som Jennifer Aniston, än som Greta Garbo, som jag brukar sträva efter att likna, när jag gick därifrån.
Kände mig riktigt snygg tills jag i -16 grader,
fick lov att trycka ned tweed-hatten ordentligt...
Egentligen är jag nog nöjd med längden, bara jag kan snurra upp "Prinsessan Leia"-flätor à la Jessica Gedin:
så här fast flätknutarna ska vara "tillplattat"
fästa vid huvudet med hårnålar

Inga kommentarer: