tisdag 14 december 2010

Oavsiktligt julstilleben

Tänk att den förbaskade parasiten givit upphov till ett riktigt dekorativt julstilleben, kolla bara:
Tre gamla vindamejanger fyllda med rent vatten
från Stugun prydda med en lingonrisgirlang
Var ju till Stugun i lördags och hämtade rent vatten, duschade både mig och katten + badade bastu. Vattnet tog vi i alla överblivna gamla damejanger, som tidigare användes till att göra vin. Tror inte att vattnet blir så gott när det förvaras i plast och dessutom är ju de gamla damejangerna riktigt dekorativa. Särskilt ihop med den egenhändigt bundna lingongirlangen, jag hittat tips om hur man ska göra hos Underbara Clara. Så gå gärna in via den rosa länken, för att se hur man gör!

3 kommentarer:

Anonym sa...

Hej. Är du säker på att detta är vinflaskor?. När jag växte upp (f 1944) köpte man svagdricka i dessa flaskor, vilket tillverkats hos olika lokala bryggerier. (Vin tror jag är en modernare återanvändningsform av flaskorna) mvh Eva S

Lyckans Smed sa...

Mamma har i a f använt dem till att göra vin i, men hon tycker å andra sudan väldigt mkt om svagdricka...

Lyckans Smed sa...

Ja, visst har du rätt Eva, det är gamla svagdricka-flaskor. Men så såldes svagdrickan före min tid, så jag känner bara till dem som Dameshanger