onsdag 8 december 2010

till Lena Adelsohn-Liljeroth

Jag förstår att det som högavlönad statstjänsteman kan vara svårt att förstå att andra måste anstränga sig för att ens få ihop existensminimum varje månad och därför föreslå att dessa ska arbeta utan ekonomisk ersättning. Jag vill dock försöka förklara för dig att som högskoleutbildad konstnär, med de studieskulder det innebär (för att nu inte nämna de levnadsomkostnader som även vi kulturarbetare har) har jag ingen ekonomisk erättning någon stans ifrån. Jag har därför bara en enda kommentar till ditt förslag om mer gratisarbete inom kultursektorn:
"jag ska jobba gratis om du
tar hand om mina studieskulder
och levnadsomkostnader!"
I övrigt tänker jag inte nyttja mer energi åt dina obetänksamma dumheter, utan håller min tand för tunga; NO FURTHER COMMENTS!
PS Du hittar många tips för att finna lyckan annorstädes än på så tråkiga poster som Kulturministeriet i min blogg... Varför lägga ned tid på nåt som inte ligger för dig? DS

Inga kommentarer: