fredag 7 januari 2011

Sydafrika-erfarenheter

Igår fick jag vara vägledare för en tjej som vill göra en utbytestermin på konsthögskolan i Sydafrika, vilket jag gjorde i Johannesburg vårterminen 2000. Hon är dock intresserad av att byta mot Department of Fine Arts i Kapstaden istället, vilket även jag skulle gjort om jag haft nåt val, kan jag avslöja.
Hon hade försökt få tag i folk på instititionen nu och hade inte tänkt på att de ju har sitt sommarlov nu och börjar först i slutet av januari.
Ni kan läsa mer om mina erfarenheter från Sydafrika på min hemsida om ni trycker här. Som synes var det inte enbart positiva upplevelser, men väl så nyttiga. Tycker jag nu när det är genomlevt...
Framför allt den höga kriminaliteten var jobbig, här ses
min bild av Tafelberget genom razor-wire, som är som
taggtråd fast med rakblad och det fanns överallt nästan

Inga kommentarer: