torsdag 31 mars 2011

Trädgårdstoppen

Jag vill bara tipsa om programmet Trädgårdstoppen, som sänds på TV8 söndagar kl 19 och med repris på måndagar vid 17-tiden. Största anledningen att jag skriver om det är faktiskt inte att min barn- och ungdomsvän Maria Andersson sitter i juryn där, utan att den manlige programledaren Peter Englander driver underbara  Apotekarns Trädgård i Simrishamn. Det är sannerligen en oas och där fann jag i somras bl a ett fantastiskt keramikfat från Italien.
Det fantastiska Italienska fruktfat jag fyndade i Apotekarns
Trädgård
 Simrishamn förra sommaren. Färgen minner om
Medelhavet och inte bara den...
Varje morgon när jag tar mig mitt frukostäpple från det påminns jag om paradiset i Simrishamn och mina Österlen-drömmar. Innan jag hinner bita i äpplet har jag redan ett leende på läpparna.
All rosa text är länkar vidare till det som nämns i texten!

Inga kommentarer: