torsdag 7 april 2011

i Sonjas rabatt

Härom dagen såg det så här vårlikt ut i Sonjas rabatt på södersidan av husets. Imorse vaknade jag dock till att det "snöade lapphandskar", men så är det ju med aprilvädret (tyvärr..) o det är vad blommor som dessa är vana vid.
Krokus och snödroppar tittar upp ur det grå som små utropstecken
Sonja är en dam i 80-årsåldern, som tog med många planteringar när sonen tog över huset, eftersom han bara skulle slänga det annars, till stor glädje för oss grannar. Eftersom jag är väldigt intresserad, men knappt kan odla på min skuggiga balkong hjälpte jag henne ifjol och planerar att hjälpa henne mer i år. Dels för att det är fantastiskt att följa växtligheten men också för att hon fått sådana problem med sina knän i år. Hon odlar enbart blommor och buskar, medan jag gärna vill sätta även lite ätbart. Problemet med just det är att vi har en familj på sex harar som bor på gården, så de kommer nog att njuta mer av det än jag själv, skulle jag tro...

Inga kommentarer: