lördag 2 april 2011

Magnolia

Nu när min Forsythia blivit ful har jag, som jag planerat hela tiden, fått tag i en underbar kvist Magnolia. Det är ju tre veckor till påsk, så dessförinnan bör den blomma vackert och kanske jag t o m även hinner investera i lite körsbärskvistar dessförinnan.
den ser fortfarande tråkigt tanig ut,
men har verkligen potential...
 Den kvist jag köpte har hela sju knoppar, så den kommer att bli underbar när den blommar! För att inte knopparna ska torka och ramla av sprayar jag dem varje dag med vatten och så beskar jag förstås kvisten mad min sekatör innan jag satte den i vatten.
Den vackra sprayflaskan har jag köpt på Vackra 
 Hem i Sundsvall, som ju är en favoritbutik.
För er som befinner er i Sunsvallstrakten idag vill jag tipsa om Linda Peterssons fantastiska utställningGalleri Vox. Se mer om den här!
All rosa text är länkar vidare till det som nämns i texten! 

1 kommentar:

Lyckans Smed sa...

Kan dock nu konstatera att det varken hjälpte att spruta knopparna med vatten eller att göra ny snittyta så att Magnolian kunde suga i sig av vattnet. Knopparna torkade dessvärre ihop utan att blomma. Sista gången jag köper en sådan m a o...