torsdag 21 april 2011

Se upp; påskprydnad med "klåtassiga"

Jag har inga klåfingriga barn här hemma, men Greta är väldigt "klåtassig", så fjädrar är bara att glömma! Här måste jag placera prydnader högt för att de inte ska bli "sönderlekta" av min lilla fröken, så man får se upp, för att hitta påsken hemma hos oss!
Keramikkycklingen från Jie måste stå på en hylla, för att få
behålla stjärten. Katten äter annars i sig av den...
Påskhäxan av ull får stå högst upp på cd-hyllan för att
slippa bli plockad kal av Fröken Finnemang
Påskkärringen hänger i gardinstången


Påsktuppen blev av med ett öga o stjärten när katten fick tag i
den. Ögat har nu ersatts med en pärla o stjärten med nya fjädrar.  

chokladägget och lyckotuppen skrev jag om igår. De står
inte särskilt högt, men Greta är varken intresserad av
keramik eller choklad, tack och lov!

Det fina Vaktelägget trodde jag skulle klara sig i blomkrukan. Greta
har dock väldigt gärna velat hoppa upp på bordet senaste dagarna.
Fjädrar rycker, som sagt direkt, men tänkte lägga vaktelägg vackert i en korg. Härom morgonen när jag fann vaktelägget jag lagt i en pelargon-kruka på golvet fick jag dock tänka om. Greta bråkade för att få hoppa upp på bordet, vilket hon inte annars gör. Där står pelargonkrukan o nu fattar jag varför hon absolut ville dit... Tack o lov var ägget oskadat, men en korg med ägg måste visst också  placeras högt, för Greta är på hugget:
Greta på hugget vid Forsythian, påsken 2009
All rosa text är länkar vidare till det som nämns i texten! 

Inga kommentarer: