fredag 17 juni 2011

klädvård

Varje vår och höst brukar jag hänga ut alla kläderna ur garderoberna så att de får vädras ur. I samband med det brukar jag även städa ur klädkamrarna ordentligt, liksom byta ut de lavendelpåsar jag har där. Dem har jag inte bara för den underbara doften utan de ser också till att kryp som malar inte trivs där. Hur sådana görs, kan du läsa här.
mina kläder hänger rätt tätt på min vädrings-
ställning så jag brukar låta dem hänga ute i
åtminstone en halv dag. Greta kollar att det blir bra.
Att sy i knappar och ta ur fläckar brukar jag gör eftersom, men det är bra att ändå kolla kläderna i dagsljus om det är något sådant som behöver göras. Skor brukar jag också putsa innan jag ställer in dem i garderoben, men de fårr också kollas o ev smörjas + vädras när jag ändå städar ur klädkamrarna.

Inga kommentarer: