torsdag 9 juni 2011

syster-skryt

Hos syster Maja är det så vackert att jag måste skryta med lite bilder:
på hennes köksbänk ståtar burkar, radioapparater och
brickor i gammal stil
när man blir bjuden på fika på Majas balkong kan man
skatta sig lycklig, utöver goda nybakta bullar...


... är där soligt redan vid 11 så kryddorna
och allt annat växer så det nästan syns

i denna fina rottingstrut växer ampel jordgubbar
nåt som jag inte ens tänker testa i år eftersom
fjolårets sådana knappt blommade i skuggan hos mig

bland kryddor och tomater krälar en larv i keramik

... och blomlådorna är välfyllda med doftande blommighet

en liten kerub svänger sina lurviga på fönsterbrädan

de här gubbarna åt vi i Simrishamn, men
har inte visat bilden förr

3 kommentarer:

Maya sa...

Man törs inte bjuda hem din syster i mitt hem men min torftiga inredning

Maya sa...

Hoppas du förstod vad jag skrev, när jag knappt gjorde det själv

Lyckans Smed sa...

Tror det, hon har så fint att nästan all annan inredning känns torftig