lördag 26 november 2011

Den allra godaste mjölken

Det måste vara Skånemejeriers Gammeldags Lantmjölk. Den är både lågpastöriserad mjölk och ej homogeniserad, vilket innebär att den smakar som mjöl gör när den kommer direkt från kon. har naturlig
fetthalt, är bara lågpastöriserad och inte homogeniserad. Den har även en naturlig fetthalt, som varierar mellan 2,9 och 3,1 procent. Det är ett helt naturligt fett, som är nyttigt för oss eftersom det innehåller många viktiga ämnen kroppen.
2 liter stora är flaskorna med Gammeldags Lantmjölk
Jag upptäckte denna mjölk när jag var i Skåne och kunde knappt tro min lycka när jag upptäckte den även på ICA Maxi i Östersund. Jag kanske måste berätta varför jag övergav min kvartersbutik också, som jag helst handlar på fast det är dyrare eftersom jag vill att den ska bli kvar. Allt beror på Vilmas Knäckesticks Dill & Lök, som jag påpekat att jag vill att de tar hem tillsammans med de övriga smakerna säkert 7-8 ggr utan att något skett.
underbart god mjölkchoklad av Gammeldags
Lantmjölk
 med grädde och Saffransmuffins med
vit choklad hemma hos syster Maja
Jag begav mig därför till  ICA Maxi, där det finns  och då hittade jag även en massa annat som jag sökt efter i min lilla stad. Nåja, jag köpte förstås Vilmas Knäckesticks Dill & Lök, men kommer att fortsätta handla i kvartersbutiken när jag inte är ute efter just dem. Så fick jag ett brev med en massa gåvor från ICA Maxi, bl a ett paket Ben & Jerry-glass, som är min stora favorit.

 Jag måste alltså åka dit för att hämta den, varpå jag (naturligtvis) också fann annat, som t ex  Skånemejeriers Gammeldags Lantmjölk, vilket min kvartersbutik säkert inte kommer att ta in. Dessutom finns där stora förp. med Eko-ägg, vilket jag frågat efter flera ggr men min kvartersbutik påstår inte ens finns. Alltså blir det säkert mer handlade på ICA Maxi i framtiden.
Gammeldags Lantmjölkmåste skakas om
innan den dricks och har en kortare
hållbarhet men är himmelskt god!
All rosa text är länkar vidare till det som nämns i texten!

Inga kommentarer: