onsdag 16 november 2011

Morgonharmoni

Underbart skönt att komma hem igen, även om den dryga veckan i Skåne varit alldeles fantastisk! Se bara här vad jag hade att komma hem till:
Mina största glädjeämnen på en bild!
Nu hade iofs min Medinilla säckat ihop o tappat flera blad + att blommorna tappat både styrsel och färg. Detta trots ljustillförsel från 9 till 22 och att den inte fått bli torr. Det verkar dessvärre som om jag inte kommer att klara denna Medinilla heller, men jag har njutit desto mer av den dryga månad då jag haft den vacker och hoppas att min räddningsaktion ger resultat! Kanske behöver den helt enkelt en massa människo-producerat koldioxid, vilket den i stort saknat hela nätterna i drygt en vecka?
frostig gräsmatta genom föräldrarnas fönster
Igår morse bar det av hemåt från Österlen, som var underbart soligt och dessutom frostnupet:
Vackert frostig allé i motljus på väg till Sturup

frostiga fält med redan grönskande odlingar

vindsnurror och i förgrunden gör bilen avtryck i landskapet,
precis som Skåne som alltid gjort och gör avtryck i min själ
Pizza-hut-lunch på Arlanda
Cappuccino och glass på O'learys

ombordstigningskön är alltid lika lång
fast alla redan har sina platser bokade 

och en Järnek-planta tog jag med som handbagage;
hoppas att den tar sig!

Inga kommentarer: