söndag 27 november 2011

Skattjakt

Idag är det inte bara den första Advent, utan även Kattens dag, vilket passar bra med detta inlägg. Under, bakom och i de flesta möbler finns det leksaker hos de flesta kattägare, men Greta är tyvärr inte så duktig att hon själv plockar fram dem, som Simon's Cat gör.
Oftast är det matte som "dammsuger" fram dem. Med det smala element-munstycket eller en nylonstrumpa över slanghålet riskerar jag inte att dammsuga upp alla bollar och råttor när jag dammsuger under soffor osv, så det är ett tips jag gärna delar med mig av.
Den här bollen är för stor för att hamna under möbler, tack och lov. Ändå hade just en sådan följt med i föräldrarnas flyttlådor ned till Skåne. Jag har många ggr hittat bollar och råttor i fickor och väskor, så jag tror att  Greta själv lagt dit dem för att jag inte ska råka glömma henne...

Kattens Dag firades igår på Tasseborg:

två av Jämtkattens burar

Movitz är en av Jämtkattens skyddslingar,
vars ägare faktiskt var in igår så de kunde
sammanföras! Han hade försvunnit som
unge, men nån måste ha tagit hand om
honom eftersom han inte är rädd!


























All rosa text är länkar vidare till det som nämns i texten! 

Inga kommentarer: