fredag 23 december 2011

København i mitt hjärta

Jag <3 København! Som jag skrev igår så har jag precis varit i underbara Köpenhamn, så det måste jag bara skriva lite mer om och så vill jag förstås passa på att komma med lite tips.
Hjärtans kära Köpenhamn:
Jag är hjärtligt förtjust i vår södra grannhuvudstad
så den här bilden sammanfattar att jag just <3
Köpenhamn, som julprydnaderna på Str
øget visar.
Vi bodde perfekt på Scandic Hotel mitt i stan, ett kort stenkast från såväl Tivoli, som Strøget. Jag vill dock tipsa om en mysigare och  lite lugnare parallellgatan, nämligen Strædet som också är billigare.
utsikten var fenomenal

Illums julskyltning är som NKs i Stockholm
omtalat vacker med olika teman varje år

Flera mindre men mysiga julmarknader fanns på flera torg i Köpenhamn:
"juletræ-udsalg"


Fantastiska julprydnader med julrosor
ser man aldrig ute på stan norrut...
Smørrebrød är den självskrivna lunchen i København
Tage Andersens blomsterbutik kan jag inte missa i Köpenhamn, fast han tar inträde om man inte handlar.

Så slutligen mitt hetaste tips: Outlet-butiker med bl a Noa-Noa, Rosendal m fl finns på Langelinie, så det är ett hett tips, fast det är en bra bit att gå dit

fast jag knappt hittat något i Noas andra butiker provade
jag en hel hög här. Allt sitter dock inte bra pga
fabrikationsfel o dyl. Därav det låga priset.



Inga kommentarer: