fredag 20 januari 2012

Bokslut

Varje kväll innan jag somnar brukar jag gå igenom allt som hänt under dagen. Vad har jag fått glädja mig åt och vad har varit jobbigt. På så sätt gör jag ett bokslut och känner åter glädje och tacksamhet för det positiva jag varit med om. Det som varit mindre bra försöker jag att vända och vrida på för att hitta det positiva med det. Kanske har jag insett något jag inte tidigare lagt märke till eller lärt mig något som jag bör undvika. Jag tror att det där är en väldigt viktig stund. Att gå igenom allt men från "åskådarplats" ger ofta ett helt nytt perspektiv på saker och ting.
Greta och jag sammanfattar dagen varje  kväll
Även Greta är som mest verbal just innan vi somnar. Med en särskild ton är det som om hon går igenom och vill berätta om allt hon varit med om, samtidigt som hon spinner och trampar för fullt. På så sätt gör vi båda "bokslut" innan vi somnar och kan vakna med nästa dag som ett vitt ark.

Inga kommentarer: