söndag 22 januari 2012

Det BLIR bättre!

Först tycker jag att du ska starta klippet nedan med Ernst Rolf, som sound-track till inlägget, tack. Igår läste jag nämligen i DN nedanstående under rubriken Bättre och bättre dag för dag:
 
Ernst Rolf "Bättre och bättre dag för dag"
"6 av 10 svenskar tror att koldioxid-utsläppen i S­verige ökat sedan 1980, i verkligheten har de minskat med 40 procent.
54 procent tror att fler är undernärda i u-länderna i dag än 1980, men andelen har minskat kraftigt. extremt fattiga blir också snabbt färre – svenskarna tror att de blir fler.
Siffrorna, från en Timbrorapport, visar hur svårt det är för positiva bilder av verkligheten att få fäste. Kanske för att de som gör politik av klyschan ”allt fler får det allt sämre” varit så ihärdiga att sanningen inte kommer fram. Och sanningen är att
globaliseringen är en välfärdsskapare."
Upplyftande, eller hur?




















För min egen del kan det också bara bli bättre. Jag tog mig nämligen inte alls iväg till grafiken igår,  utan tvingades tillbringa hela dagen i sängen med migränmedicin. En sådan lycka då att till middag kunna göra omelett med restmusslor från fredag-kvällens Moules Marinieres (musslor såldes till go'pris precis  när vi var sugna på det)!
Så kunde jag njuta mitt kaffe efteråt à la France, i en prickig bol nyligen inköpt på Mellandags-rean.














Samtidigt som lite vårkänslor vaknar till liv av pärlhyacinterna på mitt köksbord.
All rosa text är länkar vidare till det som nämns i texten! 

Inga kommentarer: