lördag 28 januari 2012

Frostigt

Rysskylan blev kortvarig; bara ett drygt dygn, men lite bilder hann det vara under -10 grader. Sedan blev det varmare, men håller sig kvar på minusdelen av termometern och lite mer snö hann det också bli:
Det bästa med när det är under - 10 grader ute är att jag då kan klä mig i mockapäls, med fårboa och ryssmössa, samtidigt som jag har torgvantar från Nygårdsanna ihop med riktigt varma mocka-handskar.
varmt och gott om händerna!

skidstadion under pågående SM-vecka (jag
håller mig dock på behörigt avstånd därifrån)













Dessutom är det så grymt vackert med all snö och rimfrost.













Sedan igår kväll pågår Vinterfestivalen i min lilla stad t o m den 5 februari, mer om det senare.

Stortorget dagtid inför invigningen av Vinterfestivalen  

Inga kommentarer: