fredag 27 januari 2012

Om Tidens flykt

"Oj, fredag igen; vart tar tiden vägen?"  var min tanke och statusuppdatering på Facebook i morse.Tack o lov för det, slog det mig så; aldrig har tiden gått så långsamt som när jag låg på sjukhus så det ska jag egentligen vara tacksam för och inte beklaga!
Jag låg på sjukhus i hela arton månader och då kunde en vecka kännas ett år lång. Jag kunde komma att tänka på nåt jag gjort som kändes så länge sedan. Men när jag tänkte efter kom jag ofta fram till att det kunde det ha hänt bara någon dag tidigare eller t o m samma förmiddag. Det var skrämmande. 

Alla vi som tycker att tiden går för fort bör tänka på att det är för att vi är så aktiva och har så mycket runt oss. Alla kommer vi säkert att tycka att tiden går för långsamt, åtminstone när vi blivit gamla och inte vet hur vi ska bära oss åt för att få dagarna att gå. Därför bör vi försöka glädja oss över allt vi har framför oss och vara tacksamma för att vara aktiva istället för att stressa upp oss! Som jag hörde en forskare säga så är det egentligen helt felaktigt att känna sig stressad bara för att man har bråttom. Stress är en obehaglig känsla av att man inte har kontroll över sin tid, medan det är helt normalt att behöva skynda på ibland.

Inga kommentarer: