fredag 17 februari 2012

Belysande ändring och motgångsproblematik

Då måste jag belysa (!) att jag i onsdags blev uppringd av nye galleristen, som vill "vara ett alternativ till fjäll och sport under påsken" därför kommer min vernissage på Galleri S att vara på lördag 7 april, dvs påskafton i a f. Det blir ett påskigt vernissage och jag hoppas och tror att Rolf har rätt i om kulturell påsk och tänker på bl a KonstrundanÖsterlenVälkomna! 
Belysning av screen-ram pågår

Nästa sak jag vill belysa är det faktum att jag fungerar i det närmaste som alla andra så länge allt går bra och även senare om jag lyckas tränga bort misstaget ur mitt medvetande. När jag i onsdags misslyckades kunde jag tränga bort det och fortsätta ända tills det slog mig att misstaget bör vara ett annat än det jag först trott. Det var ju bara vid två tillfällen problemet uppstått medan det funkat bra i dem fem andra. Då föll jag ihop som en liten svettig ångetsluktande trasa och fick därför lov ringa och be Maja att komma och hämta mig för att jag skulle ta mig hem.  Det är en sådan ofantlig tur att hon hjälper mig så mycket!
Magnolian är del av två olika
serigrafier, men på olika sätt...

Jag "såg förfärlig ut", så när jag väl kommit hem fick jag lov att ringa och säga att jag inte kunde komma på årsmötet. Problemet var bara att jag kopierat upp handlingar till mötet, men då var snälla  Maja fantastisk nog och åkte ned med dem, så det löste sig och jag kunde bara hoppa i duschen, värma middag och så i säng redan vid 18. 
Fyra blad med två tryck (etat) på, där
ytterligare ett tryck ska göras


När jag vaknat känner jag att jag måste vara hemma och sova igår för att orka trycka idag och i helgen, varpå Konstskolan invaderar grafik-verkstaden i två veckor. Av erfarenhet vet jag att om jag skulle åka och försöka jobba idag så kommer jag att bli sängbunden i flera dagar, medan jag om jag tar det riktigt lugnt kommer att orka jobba på som tidigare.

Inga kommentarer: