tisdag 27 mars 2012

Boktipset

♪♫ Ni-na-ni-na-ni-nana!  Kommer ni ihåg Boktipset och Stefan Mählqvist  i regnbågssoffan? 
 Åh, vad den där soffan såg och ännu ser härlig ut!
bilder från svt
Jag har ett riktigt bra tips på var man kan få tag i (begagnade) böcker som inte getts ut på länge. Gå in på www.bokborsen.se och sök boken du är ute efter. Om det inte finns inne kan du skriva en bevakning, så får du ett mail så snart den efterfrågade boken kommit in.
den svenska Morötter älskar tomater  är bara häften
så stor som den engelska, eftersom den del med förslagna

planteringsplaner, liksom kapitlet om skadedjursbekämpning
är utlämnade och det alfabetiska registret är inte uppdelat
i kategorier som grönsaker, örter osv, som i den engelska.
Så har jag fått tag i massor av böcker jag varken hittat på antikvarier eller loppmarknader, bl a Handbok för Köksträdgården och Morötter älskar tomater (på svenska). Dessa båda anses vara rena rama biblarna för nyttoväxt-odlare och jag har den senare på engelska redan. Det har tagit ett antal månader, men till slut har de, som böcker därifrån brukar, kommit in så att jag kunnat få dem i mina händer. Underbart; hoppas nu bara att mitt förslag om  odlingslotter går igenom hos bostadsföreningens styrelse!

All rosa text är länkar vidare till det som nämns i texten!   

Inga kommentarer: