söndag 15 april 2012

Hoppas...

Jag hoppas att jag verkligen hittade mina tre klematisar i rabatten härom dagen!
 En sådan som här ovan vore ju helt underbart!
Pinnarna jag märkt ut dem med i rabatten var dock borttagna... Så många rotknölar kan det väl inte ha varit just där i rabatten?
Risken är dock att den fina i Brunflo (högst upp) inte hann ta sig riktigt och att jag därför tagit ogräsrotknölar istället, men det brukar väl inte ha så stora rötter?..
Jag vill så gärna ha den ovan på min balkong även i sommar, precis som ifjol! Den är helt fantastisk och blommade så här fint i skuggan.
Alpklematisen nedan  har jag slutat hoppas på ska blomma, eftersom den måste stå rotad i tre år för det och jag planterar ned den i rabatten varje vinter så att den ska överleva.. Bladverken är dock fina så har den mest som klätterväxt mot balkongen bredvid

Jag har satt dem alla i näringstillsatt jord och hoppas på det bästa! Trädgårstoppen tog upp klematis  i kvällens program med, här kan du se det!

All rosa text är länkar vidare till det som nämns i texten!

Inga kommentarer: