måndag 2 april 2012

Nya vackra Sankt paulor

Jag var så ledsen när alla mina Sankt Paulor dog i den nya lägenheten, vilket jag skrev om i höstas. Nu har jag fått tag i fantastiskt vackra från Ulriksdals Trädgårdar, där jag har två ungdomsvänner som jobbar ihop med bl a Bo Rappne, som jag har ett stort förtroende för. Det tycker jag därför känns förtröstansfullt.
de tre största och finaste kommer från Ulriksdals Trädgårdar,
som synes snöade det för fullt ute när jag köpte dem i lördags
Mest fantastiskt tycker jag det är att den rosa inte bara är dubbel, som den jag ärvt efter farmor, utan säkert tredubbel!

Jag har alltid haft mina Sankt Paulor i köksfönstret tidigare, men nu får de stå i sovrummet. Mina köksfönstret är nämligen de soligaste i sydväst läge och jag tror faktiskt att det var just den myckna solen som tog kål på dem. 

Inga kommentarer: