måndag 16 april 2012

Serigrafier med budskap

Sri Lakshmi, 21 x 29 cm  
Jag har fått fina recensioner i pressen och väldigt många säger att de tycker mycket om min utställning. Det har varit mycket folk där och bl a en skolklass, som genast började planera för att själva måla växter.
Hur Andra Ser Oss, 21 x 29 cm
Jag har fått så pass många verk sålda att det täcker mina kostnader för material-inköp till det som finns med på utställningen. Visst vore det dock fantastisk om jag också kunde få lite ersättning för de månader med jobb jag lagt ned för utställningen, men det blir som en bonus.
Ändra Dig Inte... 30 x 41 cm
Utställningen har bara pågått en vecka och fortsätter t o m 25 april, men jag trodde faktiskt så mycket på serigrafierna att jag därför t.o.m. tänkt att utställningen skulle bestå av enbart serigrafier.
Att Vara Lycklig... 30 x 41 cm
Jag får väl tacka min lyckliga stjärna för att det gick så dåligt med serigrafierna att jag även tvingades ta med måleri, emaljer och en videoinstallation...
Begränsad Tid, 21 x 29 cm
Jag tänkte att eftersom det är populärt med ordspråk o dyl i inredning så skulle det även tas emot  inom konsten med öppna armar. Personligen är jag nämligen väldigt förtjust i dem, men så är jag också väldigt förtjust just i texter och språk...
Clematis for all Seasons var 1,  21 x 29 cm, upplaga om bara 7
De är i två olika storlekar, men alla passepartouter är 45 x 60 cm stora, eftersom det bara såg löjligt ut med de mindre passepartouterna och dessutom blev utställningen mer enhetlig så här.
Clematis for all Seasons var 2,  30 x 41 cm, 
2 versioner i upplaga om 5 vardera
Alla, som det inte står något annat på, har en upplaga om 20 st och de är tryckta med åtminstone tre färger för varje bild. Jag hann dock bara trycka upp fem ex av varje, men tänkte trycka upp fler eftersom.
Vart Du Än Beger dig... 30 x 41 cm
Om du som läser detta skulle vilja köpa, men inte kan komma hit så är de enkla att skicka, så hör bara av dig till mig i så fall! Antingen genom att skriva en kommentar eller genom att skicka ett e-mail via min hemsida. Jag skickar det då fraktfritt för dig! Eftersom de fästs med klamrar är inte passepartouterna skadade av att ha hängt uppe. 
Något Fantastiskt... 21 x 29 cm.





Ur en av recensionerna vill jag citera "i nästa rum sitter det en rad grafiska blad på väggen fulla med olika smarta sentenser om livet och tillvaron. En del känner jag igen och en del inte. Men allt handlar om hur man kan få en rikare och mer glädjefull tillvaro. Dessutom riktigt snyggt mot olika färger och foton."
Var Dig Själv 21 x 29 cm
Jag är inte moms-pliktig. Det är alltså original-konstverk som bara finns i 20 (några i bara 5 eller 7) exemplar. Ja, hittills finns de bara i 5 ex, men jag kommer att göra max 20 st allt som allt av varje verk. De är alla numrerade, märkta med titel och signerade, som nedan:
Du kan klicka på bilden så öppnas den större så att du ser tydligare!  
Målet med min konst är ju att beröra och hjälpa människor till ett bättre liv. Att  fastna på de pyttesmå negativa omdömena är dock väldigt vanligt hos kreativt arbetande människor, hur väletablerade de än må vara. Såväl som hos skadade av hjärnblödningar. Det är därför inte konstigt att det är just den korta meningen "Banalt, ja, kanske, men samtidigt behöver vi ofta just det enkla" som snurrar i mitt huvud... Mitt mål att förändra till det positiva är ju banalt och kanske är därmed hela jag banal, vilket inte är så dumt egentligen. Som en vän skrev på Facebook: "Det 'banala' är ju det allmänmänskliga. Hjärta rimmar på smärta och utöver hjärtesmärtan är det döden vi helst funderar över. So? Om man genom sin konst lyckas träffa EN annan människas klangbotten kan man skatta sej lycklig, och du verkar ju ha prickat en hel del så.... grattis!" Jag hoppas även kunna göra min omgivning lyckliga, banalt nog!

All rosa text är länkar vidare till det som nämns i texten!

Inga kommentarer: