torsdag 17 maj 2012

Golds guldläge

Denna bild är dock på Golds Citypå Storgatan, Östersund
Det är verkligen härligt med ett express-gym (nyckel-gym) bara runt hörnet och dessutom i en kedja som började på The Mecca of Bodybuilding, i bodybuildingens barndom 1965 Golds Gym i LA. Jag kan vara där på ett kick, kan duscha och byta om hemma + träna dygnet runt!
detta är utanför Golds vid Tegelplan
Fitness Magazine läser jag Andreas Forss, vd för Golds i Östersund och Åre (tillsammans med Mikael Jonasson) berätta att:
"Historien började med Joe Gold's lilla gym i Venice Beach [dit jag f.ö. var i december 1999]. Bodybuildingen var på frammarsch och på Gold's samlades de största talangerna och de bästa tränarna. Populariteten växte och det blev en institution. Sedan dess har Golds Gym växt till en världstäckande kedja med nästan 700 anläggningar i 30 länder.--- Varumärket är fortfarande förknippat med Venice Beach och Arnold Schwarzenegger."
första gymmet Venice Beach på
bild lånad frå
cwalkride.tumblr.com 
Det har varit mycket snack bland oss som tränat länge på Träningshuset, som sedan blev StepIn och nu alltså Golds,  om hur dåligt övergången har skötts. Många har fått betala dubbelt i flera månader  fast de påpekat det, men för mig var det problem bara en gång. Andra är besvikna över att stämningen och bemötandet är ett helt annat än den familjära på Rådhusgatan och alla saknar Anette Jonasson, som varit det främsta och trevliga ansiktet utåt, även om alla instruktörerna varit fantastiska. Personligen saknar jag nog främst Jonas Brandt, som var min eminente medlemstränare i många år, men han slutade redan för något år sedan.
All rosa text är länkar vidare till det som nämns i texten!

Inga kommentarer: