fredag 29 juni 2012

Fusk-bearnaise

Jag hittade älgbiff i frysen häromdagen, så jag gjorde mig en riktig lyxlunch med den, buljongkokta morötter och fusk-bearnaise. En vanlig Bearnaise-sås är lite mer komplicerad, men emellanåt gör jag faktiskt även sådan, som du hittar receptet till här. Särskilt när jag har färsk fransk dragon!
Fusk-bearnaisen gör jag helt enkelt genom att steka köttet i mycket smör, som jag bryner innan jag lägger i köttet. När köttet är färdigstekt häller jag grädde som jag vispar ihop med stekspadet. Så tillsätter jag smulad fransk dragon. Smakar av och konstaterar att torkad dragon smakar mer och om det behövs tillsätter jag även salt. Bara att hälla över köttet och dekorera med ytterligare lite dragon. Så är det bara att njuta!

Tyvärr hade jag fått med för lite av rötterna till den franska dragonen jag fick av Annika, så den har vissnat ned. Jag hoppas dock att jag kommer att få ta med en spade och hämta en planta till!

1 kommentar:

Rose Garden Malevik sa...

hehe,,,,,,,,,inte fuska :)
å missa nu inte,,,,,,,

S
A
T
U
R
D
A
Y

S
H
O
W

O
F
F

de e kul att vara med :)
VÄLKOMMEN
Håkan