lördag 2 juni 2012

Suckarnas gång

Jag hade tänkt mig till Mandelmanns redan igår, men pga matförgiftning får jag lov att bege mig dit imorgon, då jag hoppas må bättre. Jag vill ju kunna smaka deras fantastiska glass, men som det är nu måste jag hålla mig i närheten av toaletten...
Vi begav oss därför till Suckarnas Gång, vid Brunssparken i Simrishamn och marknaden som är där varje lördag.
Det blev dock lite "kris" så fick springa på toaletten istället och begav sig så hem. Tur att Maja kan komma med tips! Hon har haft så oerhört mycket problem med magen i hela sitt liv, stackaren.
(Färsk)kokt ris, svart té och blåbärssoppa är stoppande, medan grönskasbuljong ger den näring man behöver. Blommande kastanjer är vansinnigt vackert och det finns det massor av här!
För att inte koltrastar m fl ska äta upp jordgubbarna har de skaffat en nättunnel. Jag hörde på Odla med P1 om tunnelodling, som skulle vara så bra. 
Rabarber har mor så att det kan bli massor av goda recept!
Sparrisen ska växa sig så här hög första året innan man skördar den!

Inga kommentarer: