lördag 21 juli 2012

Underligt...

När hundarna på gården känner lukten av mig så kommer de springande, även runt hörn, och gör så här:
"Vad väntar du på? Jag har varit redo för massage för länge
redan!" påstod  Greta redan första veckan hos mig
Bamse är den som oftast "ramlar omkull" när jag kommer för att han hoppas på  kattmassage. Om man bortser från Greta alltså. 
Idag "tippade han" direkt när jag kom genom porten och jag kunde ju inte bara gå min väg då.Undrar om jag skämt bort dem med för mycket mag- och kattmassage...
Greta redo för magmassage! "Hundar har härskare
[hussar], vi katter har tjänare istället"
Jag måste också berätta om mitt underverks senaste bedrift. Jag går alltid ut med mina odlingar och vattnar innan jag går med henne på promenad och ofta sitter hon då på balkongbordet och tittar på mig. Härom dagen satt hon där och jamade så jag ropade upp till henne att jag snart skulle komma så hon kunde sätta på sig kopplet så att vi kunde gå ut direkt. Döm om min förvåning när jag öppnade dörren och hon satt alldeles innanför den med kopplet bredvid sig på golvet! Naturligtvis hade jag inte förväntat mig att hon skulle ta mig så på orden och så tycker folk att jag är för imponerad av Greta...

Inga kommentarer: