tisdag 18 september 2012

Varmt inbjudande Eva Zettervall

15 september - 3 oktober kan man njuta av Eva Zettervalls konst på Galleri S. Det är akrylmålade dukar, serigrafier och collage hon visar och de är helt förföriska i både färger och former
Det myllrar av människor, djur och symboler på de paståst målade bilderna, men en eller flera av gestalterna har alltid ögonkontakt med publiken.
-Jag målar relationer, det är vad som intresserar mig. Uttrycket förändras, men ämnet är relationer. Och det kan man utforska ganska länge, haha. säger Zettervall till ÖP.
Det är en varm färgskala och det finns en intimitet i bilderna som man bjuds in till med hjälp av ögonkontakten.
Modern känns inspirerad av Louise Bourgois
med tanke på spindeln som moderssymbol
Collagen känns genomtänkta och om dem säger Zettervall till ÖP:
– Jag är absolut ingen konceptkonstnär, jag improviserar och prövar hela tiden för att hitta balansen och uttrycket i kompositionen. Då är collage ett bra sätt att arbeta. Man vet aldrig vad som händer i bilden och det passar mig.
Även serigrafierna innehåller samma varma bildvärd och färgskala.
Jag känner ett lugn och en värme i utställningen som jag väldigt gärna vill dela med mig av till dig som läser, så passa på att uppleva utställningen senast 3 oktober!
Mer om utställningen kan du läsa i ÖP och LT!

Inga kommentarer: