måndag 5 november 2012

Allhelgonahelgen

Helgen har verkligen varit bra och här i Östersund har det faktiskt varit soligt nästan hela tiden med.
Jag har givetvis tänt massor av ljus för mina kära som inte längre finns hos oss.
Allhelgonamarknaden på Rödön fick besök i lördags och ost, torkad svamp och lite annat inhandlades.
Hittade kalendern ovan, men fast vissa tycker att Greta borde få den för att hon varit så mycket hos veterinären så tycker jag att just det gör att jag inte kan spendera 99,- på den.
Lördag kväll avnjöts härliga ostar, kex och vin. Det senare var dock så surt att vi bytte till te istället efter nån klunk.
Jag satte passepartouter och monterade serigrafierna samt förberedde allt för inlämning till Exercishallen på söndagen.
På söndag eftermiddag, efter inlämningen, blev det bastu och
Maja bjöd på traditionell söndagsmiddag; fantastiskt god porterstek av älg.
Mycket mys med kissen i sterainljussken också.
Hur har du spenderat Allhelgonahelgen?

Inga kommentarer: