torsdag 15 november 2012

Massa förväntningar på Konstföreningarnas kväll

Igår var det en guidad visning av K75 för konstföreningarna i länet. Det var en riktigt trevlig kväll med stor publik när även vi konstnärer fick möjlighet att höra de andra konstnärerna berätta om sina tankar gällande verken.
Det var utöver visningen också fika och trevlig underhållning med Kafémusik av bl a Satie på fiol och piano. Jag är så pinsamt dålig på att komma ihåg namn, men vet att violinisten också är med som konstnär i utställningen
Jag gladdes åt att så många förväntningar fästs på tavlan i min Förväntan på bara fyra dagar! 
Häftigt att så många velat vara medskapande och vad spännande det ska bli att läsa alla förväntningar!
Här berättar Anders Sunesson om sina skulpturer Nickduell, Målvakt och Blockering
Gunhild Åkerbloms presentation av fina Fortuna missade jag dessvärre eftersom jag då berättade om mitt eget.
Här en detalj på några av förväntningarna, som förhoppningsvis kommer att bli fler i många lager!
Johanna Bahlenberg berättade om sina serigrafier Längtan Saknad III, Längtan till Nåt, Längtan II, Längtan Prickar och Längtan. Tyvärr missade jag även det.
 
Här berättar Ewa Carlsson om Katarina Francks Flickkraft, som du ser tydligast nedan:
Flickkraft är "solbelyst" och därigenom tillverkad med solkraft
 Här berättar Linda Svedberg den fantastiska historien om hur hennes "Dysfunktionella familj" i Hemtrevnad
 Här berättar Svedberg engagerat om ateljékamraten Stefan Alms fantastiska egenskaper och verken
Ovan syns Alms Upp till Kamp i förgrunden
Även Staffan Schönbergs presentation av sina verk missade jag dessvärre, men har sett dem tidigare och hört honom berätta om Aggi, Hurry in Sundown, Fridolf vid Sjön och Stranden i Sanne

Inga kommentarer: