söndag 9 december 2012

Balkongbelysning

Efter att jag satte upp kattnät kan jag omöjligt linda julbelysningen runt räcket längre, eftersom det är på utsidan av nätet. Nu har det dessutom varit fruktansvärt kallt ett tag så därför la jag bara belysningen i blomkorgarna så länge då, men nu när det blivit varmare fäster jag dem med hjälp av buntband:
Nu är mitt balkongräcke så brett att jag måste fästa ihop tre buntband för att få runt dem.
Sedan är det "bara" att sticka buntbandet genom nätet, linda det runt räcket och sticka in genom nätet igen, varpå de långa pianofingrar jag svär över när det gäller smart-mobilen får fästa ihop bandet runt både slingan och räcket.
Det ser inte så snyggt ut med "plasttåtarna", men de klipper jag av och väntar så på skymningen för att riktigt kunna avnjuta balkongslingan.
Så har jag "sparat in en karl igen" och kan njuta av mina vita hyacinter som nu börjat blomma i silverskålen!
 ... och drömma om Kreml-mössan jag provade på julmarknaden igår igen:

All rosa text är länkar vidare till det som nämns i texten!

Inga kommentarer: