söndag 16 december 2012

Duktig gårdskarl

Jag har nog alltid haft bra vaktmästare där jag bott. De har hjälpt mig med sånt man som ensam kvinna inte har full koll på och en gav mig t o m en cykel.
Jag har dock aldrig varit så glad som över Tord, som är min nuvarande vaktmästare. Inget verkar vara omöjligt för honom och han verkar älska sina maskiner. Han snöröjer hela dagar när det behövs och först har han den lilla traktorn ovan.
Sedan skrapar han rent med sin stora traktor med snöslunga t o m. Alla vi på gården berömmer honom och vi tanter bjuder på fika. Kanske är jag allra gladast över honom, eftersom Majas vaktis, som bara är tvärs över gatan, tycker att allt är för jobbigt. Vår vaktis och han som jobbar i grannföreningen delar kontor och verkstad och är båda lika hjälpsamma o trevliga. Tack och lov för det!

All rosa text är länkar vidare till det som nämns i texten!

Inga kommentarer: