lördag 1 december 2012

Gotte-kokning på G

Nu är vi inne i december och jag har inhandlat ingredienser och har recept till godis i både PärlansJohanna Westmans Julgodis och från andra ställen. Bara det blir tid så kommer här att bli gotter, alltså!
Igår bytte jag textilierna hemma och satte upp fönsterstjärnor inför advent. Allt få ta den tid det tar och jag gör lite i taget istället för att stressa fram allt. Det är samma filosofi som ligger bakom att jag redan är klar med alla julklappsinköp med. När jag hittar nåt jag vet passar någon så köper jag det så jag har till jul eller födelsedag.
Nu kan jag därför njuta av en stressfri december. Idag blir det julmarknad i Ångsta kvarn och Lockne kyrkstallar, samt ev en tur förbi Brunnen i Brunflo. Där brukar finnas massor av fint från utvecklingsländerna och många rättvisemärkta varor. Det blir väldigt sällan jag är in där nu när mor och far inte längre bor där.

All rosa text är länkar vidare till det som nämns i texten! 

2 kommentarer:

The Secret Garden sa...

Har precis kommit in från skogen efter att letat mossa till julgrupperna. Har inte pyntat alls ännu...

Ha en fin första advent! :)

//Boije

Lyckans Smed sa...

Mysigt o tack detsamma!

Ta det lugnt bara med pyntet o gör inte mer än så att du själv mår bra
/*