fredag 7 december 2012

Julblomster

Nu blommar mina julblommor för fult och det doftar verkligen underbart här hemma.
På hallbyrån samsas en julstjärna med en adventsstjärna. Den senare är köpt på Rusta ihop med en metallställning och kan bara bytas ut mot den vanliga lampskärmen.

Titta bara på den vackra amaryllisen i köket. Den är helt överdådig med alla blommor!
Den blå hyacinten har fått sällskap av en tomteflicka i hallen.
På vardagsrumsbordet brinner ett sexkantigt vitt ljus som jag fick av Sonja i adventspresent framför vit julstjärna och hyacint.
Vita hyacinter har jag satt i en silverskål i år med, men de har inte slagit ut ännu. Väntar nu bara med att köpa Tazetter med; de doftar ju gudomligt, men har inte plats för de,än!
Älsklings-Greta är extra morgontrött nu när det är så kallt och sover ofta till lunch, innan hon kommer upp (o äter frukost..). Härom dagen tog jag upp henne och gav henne frukost samtidigt som jag åt, men då var hon sur ända tills hon kunnat smita undan och sova lite mer. Knaskatt!

All rosa text är länkar vidare till det som nämns i texten!

Inga kommentarer: