onsdag 23 januari 2013

Bot mot rastlöshet

Det bästa för att bota rastlöshet är, som jag "alltid" vetat, att köra skiten ur musklerna. Jag fattar inte att jag inte kom på det förra veckan. Enligt min egen erfarenhet så tvingar tungt kroppsarbete mig att vara här och nu. I själva erfarenheten av att det bränner i musklerna, känslan av hur stark jag är när jag jobbar hårt, styr andningen och därigenom slutar älta saker och ting jag ändå inte kan påverka. Det känner jag mig ändå bara mer maktlös av. Jag har tidigare tagit upp vilken utmärkt distraktion tung styrketräning är och just nu när jag har mitt problemlösningsförbud är det ju utmärkt!
Pauline Nordin är nog varken rastlös eller stora problem
Jag begav mig därför till gymmet sent härom kvällen och genast efter det kände jag att de flesta av dagens alla planer uppfyllts. Tunga super-sets,  så att det inte fanns tid för vila eller andra tankar än på själva träningen. Sedan kunde jag nöjd gå till sängs och sova djupt efter en kopp kamomillté. Tack vare grundlig stretching har jag heller ingen träningsvärk dagen efter.

Inga kommentarer: