fredag 24 maj 2013

Frivilligt ned på knä

Det är inte ofta jag tvingas ned på knä, men när det handlar om att avnjuta doften av såpskurat trä inför balkongens inoljning är jag en redig husmor. Eller tvingas och tvingas; jag gör det ju helt för min egen skull.
Min gode far är en hejare på att "tralla" balkonger och har därför byggt perfekta trätrallar till alla balkonger där jag bott.
bild lånad från digitaltmuseum
För att den ska hålla sig snygg år efter år måste den dock oljas in med träolja inför varje sommar. Det gör man när temperaturen inte understiger 10 grader, för då torkar den inte riktigt utan blir kladdig.
då gäller det att hålla både fötter och tassar från balkongen
så oljan torkar in i trallen. Under tiden är rummet
överbelamrat med balkongmöbler och växter.. Inte så mysigt.
 I helgen tänkte jag minsann avnjuta solen där ordentligt! Då kryper jag glatt runt och gnor husmoderligt för att det ska bli riktigt rent och njuter samtidigt av såpdoften.

Inga kommentarer: