söndag 26 maj 2013

Snart lika smart som min smart-phone

Jag införskaffade för ungefär ett halvår sedan en android eller smart-phone, som de lätt nedlåtande också kallas. För jag har sällan känt mig så korkad och just osmart som under de dagar jag lade ned timmar på att lära mig den och t ex ändra ringsignal.
en samtida svensk umgängesform; två människor som sitter
bredvid varann utan att umgås, utan istället ägnar sig båda
helt och hållet åt sina egna smart-phones för virtuell interaktion
Trots att jag bad om hjälp av smartare vänner på Facebook och lyckades lägga låten jag vill ha till ringsignal i mobilen gick det aldrig, utan jag valde till slut en av signalerna som redan fanns i menyn. Härom dagen dök plötsligt alternativet att göra melodin till ringsignal precis när jag höll på att lyssna på den. Nu verkar jag alltså äntligen vara smart nog för min smart-phone, som kunnat välja ringsignalen jag suktat efter i månader. Det känns trösterikt!

Inga kommentarer: