måndag 22 juli 2013

Nya samtida stadsordspråk

"När man hittar en klänning som man känner sig som på 1900-talet i slår man till!"
   /inget gammalt djungelordspråk, utan mitt samtida stadsordspråk
Jag kunde liksom inte låta bli att prova när min nyutnämnda personal shopper Kicki på Mormor Hildur, som ofta ser precis vad jag skulle passa i, visade den. När den väl var på insåg jag också att det är en klockad Jackie O-klänning, som måttbeställd till just mig. Raka sådana hade jag mycket när jag var ung (för 10 kg sedan.) Jag hejdade mig en stund, men så slog det mig att två nya klänningar på ett halvår knappast innebär en risk att utvecklas till en "shopaholic"...
Maja har myntat att Det är bara att bryta ihop och gå vidare, vilket jag tycker är ett oerhört bra ordspråk. Vad ska man annars ta sig till, lägga sig ned och dö eller?

Inga kommentarer: