måndag 22 juli 2013

Uppiggning

Som ni säkert märkt så är jag väldigt förtjust i lokala Jämtländska delikatesser och för tillfället har jag en hel back med blandad god öl från Jämtlands bryggeri, så jag unnar mig en flaska emellanåt. I min familj unnar vi oss för att fira, precis som för att trösta oss när det inte går bra.
Steamer från Jämtlands bryggeriJag unnar mig
eftersom jag  inte varit särskilt lycklig för tillfället.
Jag försöker fixa det med någon typ av substitut...
Här avnjuter jag ölen med varmrökt fläskfilé, grönsaker och en sås man kan ha till nästan allt:
Matlagningsyoughurt
Dijonsenap
hoprört till en röra, som smakar precis så mycket som du själv vill och passar det mesta.
Det är viktigt att försöka pigga upp mig istället för att falla ned i apati och ge upp när jag mår tjyvens, har jag kommit underfund med. Det finns ingen benägenhet till alkoholism i min släkt och dessutom dricker jag aldrig mer än en enda flaska för att det är gott. Jag kan alltså göra det utan oro, men om du själv har alkoholism i släkten ska du inte följa mitt exempel! 

Inga kommentarer: