tisdag 27 augusti 2013

Hos mor & far på Österlen

Det har inte regnat alls på Österlen under de två veckor mina föräldrar varit borta, så fast en granne vattnat inne så var en hel del torrt i deras trädgård. Pappa har dock i det närmaste dränkt allt det så förhoppningsvis kommer det mesta att klara sig.
Här i äppelriket är det en helt annan storlek på äpplena än i min lilla stad och titta här är en nyckelpiga på utflykt med.
Har nu smakat det första björnbäret från min buske. Den är medflyttad från Brunflo och av sibirisk art, vilket alls inte krävs här på Österlen. Nu blir det egenodlade björnbär i frukostfilen!
Majas näckrosdamm är nu befolkad av två grodor. Den ena är dock så blyg att den dyker ned så fort jag närmar mig, men här sticker den i a f upp huvudet ur vattnet.
Sparrisen har fantastisk dill med bär så här års, så jag kunde inte alls gissa att det är vad som växer här.
Några smaskiga röda krusbär på mors buske.
Idag bär det av till Bornholm.

Inga kommentarer: