torsdag 29 augusti 2013

Rätt verktyg

Jag söker nu rätt verktyg för att kunna ta mig fram på den igenvuxna stig som blivit min livsväg
Faktum är att jag nu är rätt övertygad om att rätt verktyg egentligen är att vända och vrida på verkligheten så att man ser det från den ljusaste sidan.
En lie kanske är rätt verktyg? Beskuren bild lånad från wikipedia
Det har jag tidigare varit oerhört bra på, men nu får jag hjälp av mina närmaste, tack och lov! När jag känt att jag är som en väldigt gammal människa som bara ser tillbaka på livet eftersom jag inte har något att se fram emot längre. När jag då påminns om att det främst beror på att jag redan hunnit göra och uppleva så oerhört mycket att många som är dubbelt så gamla som mig knappt gjort en fjärdedel kan jag inse att det faktiskt inte är fy skam. Det är ju ändå, som jag brukat tjata om, nuet man måste koncentrera sig främst på för att slippa kriser som lurar. Tack snälla familjen!

Inga kommentarer: