fredag 17 januari 2014

Dag för dag

Låt utmaningarna göra dig stark!
Dagar som de senaste då jag haft sådan hjärnvärk att jag inte kunnat göra annat än sova och äta, trots allt jag egentligen behöver uträtta, känns det bra att finna och påminnas om saker som denna:
bild lånad från pinterest.com påminner om mitt eget här!
Kom alltid ihåg
att din nuvarande situation
inte är din
slutdestination.
Visste du att
en kattägare har lägre risk att dö av en hjärtattack
och 30 % lägre risk att dö av andra  problem
med hjärtat som t ex hjärtfel och stroke
Mitt bästa sällskap är de dagarna givetvis älskade Greta, som ser till att matte har det skönt i sängen och helst ligger i mina knäveck.
För tillfället är Greta överlycklig eftersom en trasmatta tagits fram till "hennes rum", som jag sa berätta mer om senare.
Ernst Rolf Bättre och bättre dag för dag!
Igår har även en undersökning från KI om hjärnskador som leder till ökad risk för för tidig död och självmord resten av livet presenterats. Ingen upplyftande tanke direkt, men nu kan det bara bli bättre!

Inga kommentarer: