söndag 12 januari 2014

Förvaringstips

Jag har kvar mina gamla LP-skivor och givetvis också den gamla grammofonen, så att jag kan spela dem. Nu ska jag i o f s erkänna att det sker väldigt sällan, men det händer att jag spelar dem. En gång var ju de här skivorna enormt viktiga i mitt liv och för min identitet så därför kan jag inte skiljas från dem.
I och med att jag håller på att ändra i ateljén, där jag tidigare haft mina LPn stående så hittade jag det ultimata förvaringssättet av dem. som jag dessutom fick veta att DiscJockeys hade förr. När familje-firman stängdes fick jag en rullande vagn för pärmar och än tidigare för hängmapp, som jag använde när jag arkiverade affärerna de gjort.
Den är perfekt förvaring för mina LP-skivor och i en gammal hängmapp som fanns kvar kunde jag dessutom lägga singlarna. En perfekt lösning (om än kanske inte så snygg).

Inga kommentarer: