onsdag 29 januari 2014

Rättvist, ekologiskt och himmelskt gott!

Jag älskar verkligen många varor från North & South, som är grossister för rättvisemärkta och ekologiska varor från utvecklingsländer.
Jag har närmast utvecklat ett beroende av deras torkade mango och choklad, men är oerhört sällan till Brunflo (och Brunnen) numer. Nästan lika sällan är jag på något arrangemang av JIDCA, där jag tidigare satt i styrelsen och de säljer deras varor på dem.
Jag måste därför säga att det är helt suveränt att kunna åka och köpa massor av deras varor på Kafé Fröjas AB i Ås, som faktiskt har mer än Kretsloppshuset i Mörsil! Utöver att North & South är grossister inom just fair trade [rättvis handel] och ekologisk odling som importerar livsmedel så tar de även hem vackert hantverk direkt från småproducenter i utvecklingsländer. Det är alltså inte bara gott och vackert utan också bra för dem och därigenom för samvetet att handla därifrån.

Inga kommentarer: