onsdag 1 januari 2014

Underligt

[Hjälper din hjärna dig att fortsätta'vara vacker?]
Det är konstigt det här hur det som vi kan påverka allra minst själva är vad som anses vara så viktigt och eftersträvansvärt av så många. Det "finaste" beröm man kan få är inte att man gjort något bra eller viktigt, utan det handlar om hur man ser ut. Att någon säger "Vad snygg du är!"
Helena Christensen tycker jag är
en av världens vackraste kvinna.
Här på bild från theplace2.ru
Visst, jag blir oerhört glad om någon säger att jag är snygg. Kanske mest pga just det, att det är något vi svenskar sällan säger till varann och eftersom just skönhet anses vara så enormt viktigt och överträffa nästan allt annat, som det verkar.
Är skönhet viktigare än intelligens?]
Jag måste dock erkänna att jag blir väldigt mycket gladare och känner mig bättre av beröm för en målning eller något jag tillverkat eller skrivit. Hur kommer det sig egentligen att just skönhet anses vara viktigare än något så viktigt som t ex skicklighet?
[Människor aom dras till dig för ditt snygga
ansikte och fina kropp kommer inte att finnas
vid din sida för evigt. Men de som kan se
hur vackert och genomträngande ditt
leende är kommer aldrig att lämna dig." 
Är det inte underligt hur det är här i västvärlden ändå?

Inga kommentarer: