söndag 5 januari 2014

Vasst med Östersundsrevyn

Igår såg jag Östersundsrevyns genrep av Årets Primadonna på Storsjöteatern och nu vill jag verkligen rekommendera den! Den är inte bara rolig, utan även vass och med riktigt bra dans- och musikframträdanden. Det var min vän MiQ Bohlin som bjöd in oss eftersom han själv är scenograf för årets revy.
Pinsamt nog har jag inte själv sett själva revyn sedan 80-talet trots att jag är kulturarbetare och därför borde stödja det lokala kulturlivet. Dessutom vann de både Årets monolog och Årets lokala nummer  i Revy-sm ifjol!
Jag och MiQ på K75s vernissage för ett drygt år sedan.
Jag var inte så suddig som det ser ut på bilden dock...
Årets Primadonna vill jag särskilt uppmärksamma numret Ljudet av Musik om Sound of Music i Östersundsmiljö och det första numret om 5:2-dieten.
"Ljudet av musik" heter en sketch 
i "Årets Primadonna". Numret tar utgångspunkt i klassiska musikalen "Sound of Music" och handlar om Vinterstaden och kulturhus. 
Patrik Zackrisson spelar Julie Andrews?
"Numret tar utgångspunkt i klassiska musikalen
Sound of Music och handlar om Vinterstaden
och kulturhus. Patrik Zackrisson spelar
Julie Andrews?" [sic! i själva verket spelar han en flicka]
Fotograf: Magnus Werme ur ÖP
Du kan läsa mer om föreställningen i ÖP och LT, liksom här och här. Så här tyckte ÖPs och LTs recensenter!
Biljetter kan köpas via Östersundsrevyns egen hemsida eller på Cityshop.
Premiären är på Storsjöteatern ikväll kl 19, missa inte det!

Inga kommentarer: