onsdag 16 april 2014

Hur kunde jag glömma?

Jag förstår inte hur jag kunde glömma fantastiska Magnolians blom i förrgår när jag skrev att vi skulle hit till Österlen och försommaren. Den har ju varit så vansinnigt viktig både 2011 och senare... Antagligen eftersom jag hoppas få uppleva försommaren två gånger, alltså även hemma i södra Norrlands inland. där Magnolia är väldigt ovanlig. Ja, mamma hade ju faktiskt en endaste i Brunflo. Hur du bäst lyckas med Magnolia kan du läsa här.
Nu har jag fått avnjuta Magnolia, såväl i Simrishamn som i København, dit vi var igår. Främst för att även resten av familjen skulle få se Hilma af Klint, som jag skrev om i ÖP ifjol, vilken nu visas på Louisiana, där utställningen visas t o m den 6 juli. Där visas t o m 9 juni även Joseph Beuys, som jag tycker är en mycket fascinerande konstnär med ett intressant livsöde som avspeglades så tydligt i hans konstmaterial. (Något jag tänker återkomma till senare.) Dessutom t o m 4 maj arabisk samtidskonst.
Hilma af Klint, som jag skrev om i ÖP ifjol, visas
nu på 
Louisiana t o m den 6 juli.
Allt detta bara första dagen av vår påsk i Skåne. Mycket mer kommer att följa!

Inga kommentarer: